۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

۳ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و تولید خراسان جنوبی

۳ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و تولید خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی و تولید در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری در آیین آغاز فصل بهره برداری سال ۱۴۰۳ شرکت قند قهستان، اظهار کرد: برای رونق اقتصادی شهرستان باید محصول چغندر قند منطقه توسعه یابد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه افتتاح کارخانه قند قهستان بعد از چندین سال تعطیلی، آرزوی مردم شهرستان درمیان بود، تأکید کرد: این مهم با پیگیری‌های آیت الله شهید رئیسی و با همت و تلاش مسئولان استان راه اندازی شد.

به گفته وی در حال حاضر مردم شهرستان درمیان خواستار توسعه کارخانه قند قهستان هستند.

جعفری تصریح کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» وظیفه ما تلاش و هم افزایی برای جهش تولید است لذا سرمایه گذاران این حوزه به طور ویژه حمایت می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار از سبد حمایتی دولت برای تولید چغندرقند خبر داد و گفت: برای افزایش تولید این محصول، طی مذاکراتی با کشور افغانستان مقرر شد با وجود کم آبی استان، کشت فرا سرزمینی چغندر قند برای رونق کارخانه در دستور کار باشد.

جعفری افزود: باید هزار هکتار کشت چغند قند را در استان افزایش دهیم و تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد زیر کشت این محصول رفته است.

وی با تأکید بر اینکه حدود هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان از محل قانون بودجه برای حرفه های جدید و ایجاد شغل در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار دستگاه های حمایتی و خدمت رسان برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است و حدود هزار میلیارد تومان هم از محل جزء سه و با کارمزد چهار درصد در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد.

به گفته وی در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان هم اکنون در جهت اشتغال و تولید در نظر گفته شده لذا مناطقی که محروم تر هستند باید تسهیلات بیشتری برای نگهداشت جمعیت و ایجاد امنیت در مرز ها ارائه شود.

وی ادامه داد: طرح افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت می شوند، همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تلاش است تا موانع و مشکلات پیش روی واحدهای کوچک و بزرگ را رفع کند، لذا سرمایه گذاران باید از این کارگره استفاده کنند چراکه مصوبات این کارگروه لازم الاجرا است.

فرماندار شهرستان درمیان نیز در این جلسه نقش رئیس جمهور شهید آیت رئیسی را در راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان بی نظیر خواند و افزود: با وجود اینکه بسیاری از مدیران در سطوح مختلف اعتقادی به راه اندازی مجدد این کارخانه نداشتند اما با توضیح شرایط کارخانه به رئیس جمهور شهید دغدغه ایشان در سفر به شهرستان راه اندازی این کارخانه شد.

فرجامی فرد متذکر شد: با حمایت رئیس جمهور شهید و پیگیری‌ها در سطوح شهرستانی، استانی و ملی در کمتر از ۴ ماه پس از سفر ایشان به شهرستان درمیان زمینه آغاز به کار مجدد این کارخانه فراهم گردید.

وی ادامه داد: اکنون نیز با تلاش مدیریت کارخانه با بازسازی مجدد بخش‌های مختلف، این کارخانه آماده تولید شکر از چغندرقند و شکر خام است.

کد خبر 6238740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha